Keliaakikon asema ravintola-asiakkaana on viimeisen kymmenen vuoden aikana parantunut: useimmilta ruokalistoilta löytyy jo tieto annosten gluteenittomuudesta. Jostain syystä edulliset ketjuravintolat ovat tässä asiakaslähtöisempiä kuin fine dining -ruokalat. Tietenkään asiakas ei voi olla varma siitä, käsitelläänkö hänen annostaan samoilla välineillä kuin gluteenipitoisia raaka-aineita, eikä aina edes siitä, voiko lupaukseen gluteenittomuudesta luottaa.
Ravintola Primulassa keliaakikon saama palvelu vastasi yleistä tasoa. Gluteenittomat annokset oli helppo nähdä ruokalistalta, mutta samaan perheyritykseen leipomon kanssa kuuluva ravintola tarjoili keliaakikolle perusankeaa mikrossa sulatettua pakasteleipää.
Valtavirtalistalta valittu ruoka oli hyvää muttei erinomaista. Esimerkiksi risotto oli maukasta muttei valuvaa ja pannacotta ei ollut liian liivatteista, mutta mansikkakastikkeeseen olisi kesän korvilla kaivannut tuoreutta ja raikkautta. Palvelun taso oli tämän kanssa linjassa: se oli kyllä ripeähköä ja perusystävällistä, mutta katsekontaktia tarjoilijaan ei juuri saanut.
Primulan vahvuuksia ovat viihtyisä tunnelma ja arkinen monipuolisuus: sinne voi mennä baariin, brunssille, lounaalle ja illalliselle.
lauantai 12. kesäkuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti